Selasa, 16 Juli 2019

Berbagai Teknik Sablon

Berbagai Teknik Sablon-Dalam Industri sablon kaos, tidak hanya reka bentuk yang baik, ada juga perkara yang paling penting iaitu teknik cetaknya. Serta berikut merupakan sedikit ulasan tentang perkembangan dunia seni sablon yang boleh saja kamu jadikan opsi dalam usaha sablon anda.

Berbagai Teknik Sablon

1. Memakai screen
Kaedah alias teknik ini merupakan kaedah yang paling umum alias boleh dikatakan kaedah yang tak jarang jumpai pada produk-produk kaos yang ada dipasaran. Teknik ini mewujudkan hasil yang berkualiti tinggi, lebih kelihatan professional serta awet. Tak sedikit juga yang berasumsi bahawa sablon memakai screen ini bakal menhasilkan cetakan yang berantakan. Maka dari itu ketelitian sangatlah dibuthkan untuk teknik memakai screen ini.

2. DTG
Sementara teknik sablon kaos dengan memakai screen yang telah tak sedikit diketahui orang, maka teknik sablon ini terbilang tetap sangat baru. Pencetaknya pun mahal. Tapi boleh dijamin, kualiti sablon-nya sangat baik. Dengan memakai DTG ini, reka bentuk langsung dicetak ke media semacam baju, topi mouse pad serta lain-lain. Apabila kamu memiliki reka bentuk dengan warna yang full color serta warna yang tak terhad, tentunya bakal sulit apabila dikerjakan dengan memakai screen sahaja, maka dengan memakai DTG faktor tsb sangat mudah diperbuat. Opsi yang cocok untuk mencetak gambar dengan gambar yang sangat terperinci.

3. Heat Press Transfer
Opsi yang satu ini merupakan opsi paling baik untuk perniagaan kecil serta rumah. Haba Press Pemindahan memakai tenaga panas serta dakwat transaparan yang di buat khusus serta dicetak kertas Inkjet paper sebelum di transfer ke kaos memakai mesin press ini. Gambar dengan full color serta kualiti sangat tinggi pun boleh dicetak memakai Heat press transfer. Keuntungannya merupakan proses yang cepat serta praktikal.

4. Pemindahan Haba Vinyl
Mesin ini sangat sesuai untuk tempahan dalam jumlah kecil. Mesin Vinyl ini dipakai untuk memotong kertas vinil warna khusus. Hasil potongan vinyl ini dilekatkan ke kaos dengan memakai mesin Heat press transfer.Mesin Vinyl ini tak sesuai untuk pengeluaran masal.